Hárommillió hajómotornál tart a Suzuki

Az 1965-ös gyártásindítás óta a Suzuki Motor Corporation globális összesítésben hárommillió hajómotort gyártott. A jeles darabszámot 2014 július 24-én ünnepelte a  gyártó a japán toyokawai üzemében.

A hajómotorok fejlesztése 1962-ben kezdődött a Suzukinál, az első modell, a 98 cm3-es, 5,5 lóerős D55 1965 áprilisában került piacra. Azóta a Suzuki Marine üzletág termékei számos különféle típussal gazdagodtak a különböző országok piaci igényeinek megfelelően.

A Suzuki külmotorok Japánban, az Aichi prefektúrában található toyokawai üzemben, illetve külföldi gyárakban készülnek. A külhoni gyártás 1999 júliusában kezdődött Thaiföldön a Thai Suzuki Motor vállalatánál, az 5 lóerős modellel. A toyokawai gyár jelenleg közepes és nagyméretű – 40 és 300 lóerő közötti teljesítményű – négyütemű motorokat gyárt, a Thai Suzuki üzemében pedig kis- és közepes méretű, 2–30 lóerős négyütemű, valamint 9,9–40 lóerős kétütemű motorok készülnek.

A külmotorok technológiájának úttörőjeként 1987 óta a Suzuki immár hét alkalommal nyerte el a hajózási termékek egyesült államokbeli gyártóinak szövetsége, az NMMA által odaítélt innovációs díjat, első ízben a DT200 Exanté külmotorral, majd azt követően DF60/70 (1997), a DF250 (2003), a DF40A/50A (2011) és a DF300AP (2012) típusokkal is. A Suzuki élenjáró technológiájának eredménye a jó minőség és a tartósság, ami kis tömeggel és kompakt kezelhetőséggel párosul, mindezek alapján a Suzuki külmotorjai nemcsak az anyaországban, de Japánon kívül, 144 országban és régióban is a legnépszerűbbek közé tartoznak.